Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z Cytryny

Etykiety Dobrego materiału – nowy pomysł

Pierwszy większy projekt dla Dobrego materiału wykonany przeze mnie to nowa koncepcja etykiet napojów – nowy klucz wizualny dla wszystkich produktów, wyrażony na przykładzie etykiety Z yerba mate oraz Z cytryny i Z limonki.

Zaproponowany przeze mnie klucz wizualny bazuje na podkreśleniu mocnych stron całej marki Dobrego materiału (naturalne składniki wysokiej jakości, wyrazisty smak, niepowtarzalny charakter tworzonych wyrobów, autentyczność) oraz wyeksponowaniu najlepszych indywidualnych cech każdego napoju. W przypadku etykiety Z yerba mate charakter wizualny projektu ma podkreślać siłę naturalnej kofeiny zawartej w napoju, który dodaje energii w zharmonizowany sposób bliski naturze. Skojarzenia, które staram się wywołać w odbiorcy poprzez ten komunikat to: siła, energia, ziemia, natura, harmonia, dynamika.

W przypadku napoju Z cytryny zdecydowałam się na odczarowanie mitu banalności zwykłej lemoniady poprzez jego wyolbrzymienie. Połączenie ostrej żółci z nasyconymi cyjanem ciężkimi literami dało ciekawy efekt frywolnej gry słowno – wizualnego rebusu, oscylującego pomiędzy absurdem i kiczem. Gra kolorów ma na celu rozbawienie i naelektryzowanie odbiorcy pozytywną energią. Dodatkowo wyróżnia produkt na tle poważnych i szarych – nieco nudniejszych kompozycji. Skojarzenia z tą stylizacją: lato, słońce, orzeźwienie, energia, zabawa, pozytywne szaleństwo.

Projekt etykiety napoju Z limonki ma na celu wywołanie zmysłowego wstrząsu u odbiorcy poprzez zestawienie ostrego różu liter z sytością zielonego tła. To kwintesencja smaku owocu zawartego w napoju – mocne orzeźwienie i fantazja tajemniczej egzotyki. Ten napój pomoże Ci przenieść się do tropikalnej krainy nieskrępowanej konwenansami wyobraźni. Skojarzenia: zmysłowość, energia, świeżość, frywolność, niecodzienność, intensywność.

Wszystkie indywidualne cechy napojów spaja typografia na froncie butelki. To zaproszenie do zabawy z wizualnymi doznaniami kolorystycznymi utożsamiającymi nietypowe wrażenia zmysłowe smaku i aromatu napojów Dobrego materiału. Kolor pełni również funkcję wyróżniającą istotne informacje o produkcie. Dodatkowo nasycone odcienie kolorów użytych w etykietach mogą być harmonijnie balansowane przez pastelowe tła kompozycji różnych elementów identyfikacji wizualnej marki. Zastosowane w projekcie kroje pisma to: Lovelo na froncie etykiety oraz Scala Sans.

Wszystkie zdjęcia zamieszczone na etykietach oraz wizualizacje produktów z nowymi etykietami zostały wykonane przeze mnie.

Autorami zdjęcia butelek Dobrego materiału są – Grzegorz Łoś (koncepcja) i Piotr Hałka (realizacja).

Autorem logo Dobrego materiału jest Grzegorz Łoś.

 

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z Yerba mate

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z Yerba mate

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z Yerba mate

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z Yerba mate

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z Yerba mate

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z cytryny

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z cytryny

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z cytryny

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z cytryny

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z cytryny

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z limonki

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z limonki

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z limonki

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z limonki

Dobry materiał – etykiety – nowy pomysł – Z limonki